fredag 9 mars 2012

Månadens blomma...Vem får den?

Nu kommer du ha möjlighet att vara med och avgöra vem som ska få ta emot månadens blomma.Finns det någon person omkring dig, bekant, obekant, vän eller någon du hört talas om som du tycker vore värd att uppskattas med en blomma? Det kan vara vem som helst, i alla åldrar...Det behöver inte nödvändigtvis vara någon som presterat något speciellt utan kan också vara tex en god vän som ställer upp eller kanske någon som är sjuk och behöver uppmuntras. Med andra ord så gäller det alla människor där ute som behöver uppskattas för den de är som människa.Vår uppgift som medmänniska är att visa omtanke genom att uppmärksamma denna härliga personlighet!
Du kommer att ha möjlighet att lämna förslag på en person genom att skriva ditt förslag på en person till: angelica.andrum@gmail.com. Skriv namn och kontaktuppgifter på den person du vill rekommendera och berätta kort om denna person och motivera varför du tycker att just han eller hon behöver uppmärksammas. De personer som rekommenderats kommer att vara med i en omröstning här på bloggen, där alla kan vara delaktiga och rösta fram  en mottagare av blomman denna månad. Du kan redan nu lägga ditt förslag på den person som du vill att vi ska uppmärksamma. Omröstningen pågår mellan 21-27 aktuell månad, därefter kan du läsa på bloggen vem som blev utvald denna gång. Leverans av blomman kan ske inom hela Sverige. Se exempel på rekommenderade personer från tidigare månadadens blomma under kommentarer på detta inlägg.
Se tidigare inlämnade förslag på personer nedan:

7 kommentarer:

  1. Hej!Tack för ett underbart sätt att nå ut med kärlek och omtanke till människor.Jag vill gärna bidra genom att rekommendera en person som jag ofta reflekterat över.Han heter Roland Widmark och bor i Vindeln.Han är en underbar människa som ägnat mycket tid inom musiken och ger oss Vindelnbor många fantastiska musik upplevelser.Han bryr sig mycket om ungdomarna i Vindeln.Han behöver en blomma för att förstå hur viktig han är för så många!Mvh Margot

    SvaraRadera
  2. HeJ!Jag vill att Åsa Åström som är världens bästa skidtränare här i Vindeln behöver en blomma.Hon har gjort massor för Vindeln If och lägger ner jätte mycket tid för att barn och ungdomar här i Vindeln ska ha möjlighet att träna längskidåkning.Jag vet att det finns många som håller med mig.

    SvaraRadera
  3. Ewa Gustafsson, en fin människa som har främjat för ungdommar i många år. Hon varit ett underbart stöd och kommer alltid finnas i mitt hjärta.. :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker Du ska ha blomman Angelica!

    SvaraRadera
  5. Anders matsson håller på med längdskidsverksamhet för ungdomar och håller i vallakurser som är viktiga.Han är glad och trevlig och en bra förebild för ungdomarna.

    SvaraRadera
  6. Min vän Lena Skyttberg är verkligen värd månadens blomma!! Idag när jag verkligen varit riktigt utan ork i min sjukdom har hon utan att blinka ställt upp för mig. Hon har precis varit här med middag till mig och barnen, samt handlat mat så jag ska få vila under de dagar min man är bortrest! Det är svårt att be om hjälp när man behöver den, även om man verkligen borde. När en kär vän med sådan självklarhet ställer upp och erbjuder sig att hjälpa, så blir man så varm i hjärtat! Hon finns alltid där och lyssnar och är fantastiskt omtänksam och full av kärlek!
    Det är ren och skär osjälvisk omtänksamhet!

    SvaraRadera
  7. Tack för att ni tipsat om personer som ni vill visa uppskattning.Kramar Angelica/ Månadens blomma

    SvaraRadera

Värdefulla personer i vår omgivning...

Helene Emilsson Vindeln: Mycket varm och fin människa som är omtänksam mot alla i sin omgivning och mycket omtyckt. Stort engagemang i Centrumkyrkan i Vindeln. Även jobbat mycket med barn som tycker välldigt mycket om Helene för den hon är! Helene är värd månadens blomma för att hon är en sådan underbar människa!

Lotta Grenehed m familj Robertsfors: Tillsammans med sin familj har hon ställt upp för min familj vid kriser i livet som när vårt hus brann ner till grunden- 2006. Hon har själv stor familj med fyra barn och en fosterson men ställde upp med att tex ta hand om vår tvätt under flera månader efter branden.När vi drabbades av en vattenskada senast fanns hon än en gång där för att visa sitt fulla stöd.Denna familj har ett stort hjärta och därför vill jag ge dem månadens blomma!

Carl-Axel Gyllenram Vindeln: En mycket jordnära man med ett stort hjärta.Bibliotekschef i Vindeln och engagerad i de flesta projekt inom Vindeln kommun. En fantastisk berättare som håller historien om Hällnäs sanatorie levande. Han behöver en blomma så han förstår hur viktig han är för så många människor!

Tack för att du deltar och gör det möjligt för människor att känna sig uppskattade!Omröstningen är avslutad 27/5