fredag 1 juni 2012

Sommarloppis på gång...

Det finns nu en mängd saker att ta med till försäljning på loppis som ska hållas på sommarcafet i Hissjö. Det är så  fina saker, mycket är som nytt! Jag har även samlat ihop en del gamla ting som kan vara av värde för dem som gillar gammeldags stil där hemma. Vi kommer även att sälja en del kläder och skor som är i fint skick!
I dag beger jag mig till Hissjö och kommer att städa och pyssla iordning i cafestugan. Jag har med mig fikakorgen och ska se till att ta en städ paus och njuta av den härliga utsikten över Hissjön. Cafestugan ligger alldeles intill sjön och jag blev verkligen förälskad i denna plats omedelbart! Det ska bli så roligt att öppna sommarcafe och loppis 16 Juni och jag tror att hela gänget som ska hjälpa till under sommaren kan hålla med!
Kram  Angelica

1 kommentar:

  1. Vi kommer att vara där! Jätte,jätte trevligt initiativ,tack!!Hälsningar Elsa

    SvaraRadera

Värdefulla personer i vår omgivning...

Helene Emilsson Vindeln: Mycket varm och fin människa som är omtänksam mot alla i sin omgivning och mycket omtyckt. Stort engagemang i Centrumkyrkan i Vindeln. Även jobbat mycket med barn som tycker välldigt mycket om Helene för den hon är! Helene är värd månadens blomma för att hon är en sådan underbar människa!

Lotta Grenehed m familj Robertsfors: Tillsammans med sin familj har hon ställt upp för min familj vid kriser i livet som när vårt hus brann ner till grunden- 2006. Hon har själv stor familj med fyra barn och en fosterson men ställde upp med att tex ta hand om vår tvätt under flera månader efter branden.När vi drabbades av en vattenskada senast fanns hon än en gång där för att visa sitt fulla stöd.Denna familj har ett stort hjärta och därför vill jag ge dem månadens blomma!

Carl-Axel Gyllenram Vindeln: En mycket jordnära man med ett stort hjärta.Bibliotekschef i Vindeln och engagerad i de flesta projekt inom Vindeln kommun. En fantastisk berättare som håller historien om Hällnäs sanatorie levande. Han behöver en blomma så han förstår hur viktig han är för så många människor!

Tack för att du deltar och gör det möjligt för människor att känna sig uppskattade!Omröstningen är avslutad 27/5