torsdag 9 februari 2012

Gensvar

I dag har jag haft en trevlig förmiddag med en del telefonsamtal och allmänn planering av nuvarande projekt. Jag har fått möjlighet att prata med många trevliga människor som verkligen uppskattar projektomtanke och dess syfte, det värmer i hjärtat! Vi har lyckats få ihop en del material i form av skidor,skridskor och extra kläder i olika storlekar.Nu fortsätter insamlingen och vi tar tacksamt emot allt det ni vill och kan bidra med. Behovet är stort där ute bland skolorna, vilket blir mycket tydligt när jag haft kontakt med rektorer i olika kommuner. I dag är det torsdag, vilket innebär Yoga med Hjärt och lungsjukas förening. Det är alltid lika trevligt att träffas i Abf:s mysiga lokal här i Vindeln. Vi avslutar alltid yogapasset med en tekopp och det brukar vara avkopplande och trivsamt för deltagarna.

Tidigt i morse var det födelsedags firande av vår 9 åring här hemma.Fika på sängen och små handgjorda paket ( från lillasyster ). Jag fick iden att storebror skulle tända ett tomtebloss när vi sjöng vid sängen. Det var naturligtvis jätte fint men luktade en del..Det var tydligt att tomtebloss tänder man helst utomhus. Vi fick öppna fönstret för att vädra en liten stund. Så där satt vi och tittade på vår fina kille som blivit så stor. Jag blir alltid så nostalgisk när det är en födelsedag. Då tänker jag extra mycket på hur tacksam jag är över livet, mitt eget liv men också dem jag älskar och bryr mig om. Att jag får möjlighet att uppleva allt detta är helt fantastiskt och inget självklart. Med förväntansfull blick öppnar han de fina paketen lillasyster nogrannt slagit in, dricker sin choklad och äter sin smörgås. Jag njuter av att se honom så nöjd och glad. Det är en ära att uppleva andras glädje!
                                                                     Kramar  Angelica

4 kommentarer:

  1. Tack för en jätte fin blogg!Jag kan bara hålla med.Det bästa i livet är våra barn som får oss att öppna upp ögonen för det allra värdefullaste!
    Jag såg affisch här i Vindeln på projektomtanke och blev så glad.Nu ska jag se om jag kan få ihop lite skidor och annat som mina barn har vuxit ur.Jag ska följa den här bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!Håller med dig att barnen är så viktiga och just därför vill jag göra allt för att vi ska hitta lösningar för att barnen i samhället ska må bästa möjliga.Allt material är välkommet.Det är bara att höra av sig när du sett över vad du vill bidra med.Kram

      Radera
  2. hejsan!

    du är en sån himla beundrandsvärd kvinna! duktiga du!

    Jag hade tänkt ge mina tjejer var sitt lilla paket på alla <3 dag och ha lite mysfika. Egentligen är jag inte så positiv till sådana hära dagar eftersom det egentligen går ut på att tjäna pengar för affärsmännen. Jag tror hellre på att självmant göra sina egna alla <3-dagar flera gånger om året istället. Att hela tiden påminna sig om att uppskatta och ta till vara på våra nära och kära.. :)

    många kramar AC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Änglavinge!
      Tack!Detsamma till dig vännen.Du kämpar på i positiv anda med ditt också och Det är beundransvärt ska du veta!Din blogg är så öppen och härlig!

      Jag förstår precis vad du menar med alla hjärtans dag konceptet..Det är ganska många som är lite skeptiska av just den anledningen.Vad fint att du vill sprida ut det över hela året istället.Dina tjejer får massor med kärleksbevis från dig på olika sätt och ett paket är nog inte så viktigt i det stora hela.Kramar

      Radera

Värdefulla personer i vår omgivning...

Helene Emilsson Vindeln: Mycket varm och fin människa som är omtänksam mot alla i sin omgivning och mycket omtyckt. Stort engagemang i Centrumkyrkan i Vindeln. Även jobbat mycket med barn som tycker välldigt mycket om Helene för den hon är! Helene är värd månadens blomma för att hon är en sådan underbar människa!

Lotta Grenehed m familj Robertsfors: Tillsammans med sin familj har hon ställt upp för min familj vid kriser i livet som när vårt hus brann ner till grunden- 2006. Hon har själv stor familj med fyra barn och en fosterson men ställde upp med att tex ta hand om vår tvätt under flera månader efter branden.När vi drabbades av en vattenskada senast fanns hon än en gång där för att visa sitt fulla stöd.Denna familj har ett stort hjärta och därför vill jag ge dem månadens blomma!

Carl-Axel Gyllenram Vindeln: En mycket jordnära man med ett stort hjärta.Bibliotekschef i Vindeln och engagerad i de flesta projekt inom Vindeln kommun. En fantastisk berättare som håller historien om Hällnäs sanatorie levande. Han behöver en blomma så han förstår hur viktig han är för så många människor!

Tack för att du deltar och gör det möjligt för människor att känna sig uppskattade!Omröstningen är avslutad 27/5